Thursday, February 21, 2013

MaK punyew citer: MIAXARA C-SENTIAL

MaK punyew citer: MIAXARA C-SENTIAL: Jeng..jeng ...jeng...Salam semua...hari nie...Mak nk publish cket..Seiapa yang berminat dan tercari2 akan produk nie..moh lew order ngan Ma...

MIAXARA C-SENTIAL

Jeng..jeng ...jeng...Salam semua...hari nie...Mak nk publish cket..Seiapa yang berminat dan tercari2 akan produk nie..moh lew order ngan Mak..just sms jer n order...


Sebiji tablet Maixara C-Sential mengandungi 10,000 mg ( Vit C + Kolagen + Gluta + Ekstrak Strawberry) dimana harga yang ditawarkan iaitu RM125.00 HARGA BIASA & HARGA PROMOSI SEKARANG RM99.90 ...amat berpatutan dengan pengisian 60 biji tablet dalam satu kotak. Setiap kotak boleh tahan 2 bulan utk jimat atau 1 bulan utk kesan cepat. Ia djamin selamat dan mengikut piawaian KKM di mana kandungan VIT C adalah 1,000mg seperti yang diluluskan dlm pekeliling KKM. Maixara C-Sential adalah produk muslim bumiputra dan menggunakan kolagen ikan talapia dimana UPM sendiri membuat penyelidikan ke atas keberkesanan bahan tersebut. Ia terbukti berkesan untuk mencerahkan kulit, menghaluskan dan juga awet muda. Ibu menyusu juga digalakkan untuk mencubanya kerana ia secara langsung akan membantu mencerahkan kulit baby anda

ORDER???  


hubungi @whatsapp@ KakaoTalk @ WeChat @ sms saya ke 0199981744

atau  boleh sms Nama  - Nama Produk - Kuantiti ke 0199981744















Ini lah iklan MCS yg baru masuk majalah. Jom +$$$$ dgn mnjd agent MCS. Dgn hya pembelian min 10botol only. Free postage+free flyers+ freegift. Agent2 under sara yg aktif jga akn dberi reward. Xrugi jd sebahagian keluarga maixara. produk yg mmg hot meletopss kebabomm.. ape tunggu lagi!!!PASTI AKAN MELETOP DGN INCOME BARU ANDA!!!





Nie salah seorang yang telah memakan Miaxara...





Saturday, February 16, 2013

JOM WAT DONUT PLAK..

Hahaha..apa kes...blog Mak dah jadi blog sedishh plak...apa2 la kan..kita tgk atas MOOD....Mood Mak arinie Mood post resepi...esok...lusaaa..tulat...ntah...menaip ke tidak..kot2 busy memanjang...

Nie pun Mak copypaste dr https://www.facebook.com/bukuresepi  jugak...kot mana2 pun wajib tgk resepi dulu...semua adew kat cni..





Mini Doughnut 
Oleh:Puspa Wangi

(Tak perlu rehatkan doughnut. Habis buat boleh terus canai dan goreng. Tetap gebusss sgt! )

Bahan-bahan 
500g tepung berprotein tinggi/tepung gandum
1 peket yis segera-11gram
50g marjerin/mentega
1 sudu besar (penuh) shortening
2 sudu besar (penuh) gula pasir
2 sudu besar susu pekat/2 sudu besar susu tepung
1 biji Telur
1/2 sudu kecil garam
Gula Halus atau topping kegemaran anda
190ml-200ml air suam suam kuku (bergantung pd kualiti tepung- saya guna 200ml)

Cara-cara
1. Di dalam bekas yang agak besar, tuangkan air suam. Masukkan yis segera, gula pasir, susu,marjerin dan shortening. Kacau sedikit dan biarkan selama 8-10 minit atau sehingga berbuih.
2. Setelah yis mula berbuih, ayakkan separuh dari tepung gandum terus ke dalam adunan. Masukkan pula telur yg dipukul sedikit dan juga garam. Kacau menggunakan sudu dahulu.
3. Kemudian masukkan baki tepung dan boleh lah mula mengadun dgn tgn sehingga sebati dan tidak melekat. Jika melekat tambah tepung.
4. Boleh canai dan terus menggoreng. Ayakkan gula caster di atas donat yg telah di goreng.

Adunan donut ini non greasy (tidak terlampau menyerap minyak) dan sgt gebussss!

Selamat mencuba! :)

RESEPI LAKSA JOM BUAT SENDIRI


Resepi nie susah nak cari..alang2 terjumpa leh la Mak simpan jugak...mana tahu adew yang dok luar2 dok beli laksa dlm plastik ..balik rebus tu..bg Mak kalo dok luar dr kelantan ...aduh..nk makan laksa..makan la laksa yg kene rebus tu..no feel nk makan tau...hurm...




Resepi Laksa Tepung Gandum 
Oleh:Naimah Md Ludin

1 kg tepung gandum
air dicampur sedikit garam
minyak

cara:
masukkan tepung dalam mangkuk besar
maskkan air skit2
uli sebati (macam uli roti canai) tp jgn terlalu lembik..
kemudian bahagi kepada beberapa ketul kecil..
canai nipis dan sapukan minyak
guna mesin mee dan mesin
rebus dalam air panas yang telah menggelegak
biar sampai masak (nak tau dh masak bila tepung yg direbus dah naik ke permukaan periuk)
tos dan bilas...
laksa yg dah direbus sama mcm megi yg dicelur...

kuah laksa resepi keluarga
1 kg ikan sardin segar (siang,bersihkan dan rebus dengan asam keping n garam)
*1 genggam cili kering (potong pendek2 dan rebus)
*7-8biji bawang besar
*1-2 inci belacan
garam dan gula secukup rasa
daun kesum
bunga kantan (belah 2@4)
asam keping
ulam:timun,bawang besar,limau nipis,cili padi hiris nipis2.kalau tmbah daun selom/daun salad,pucuk janggus atau pucuk putat lg sedap.

cara:
1-bland semua bahan * sampai halus.masukkan dalam periuk.masak sampai kering air (utk bagi cili betul2 masak.baru xsakit perut)
2-bland isi ikan dan masukkan dalam cili yg telah dimasak tadi bersama air rebusan ikan dan asam kepingg..masak sampai mendidih.tambahkan garam dan gula(ganti ajinamoto).kemudian masukkan bunga kantan dan daun kesom..biar lagi mendidih..kecilkan api..biar lama skit..sbb kuah laksa masak lagi lama lagi sedap....hidangkan kuah bersama laksa n ulam.

Selamat mencuba! :)

Kek Pisang Kukus

Salam..dah lama x updated blog..ckit lg nak naik kulat...arinie simple dimple jer updated..Mak ambik dalam fb buku resepi...




Rajin2 la buat yerk..kalo rasew nak makan...hehhehe~
Selamat Mencuba!!

KEK PISANG ( KUKUS )
Oleh: Puspa Lie

2 cwn tepung gandum
1 sudu teh baking powder
1 sudu teh soda bikarbonat
(diayak bersama)

3 biji telur
secawan pisang masak yg telah dilecek
3/4 cwn minyak masak @ minyak jagung
3/4 cawan gula (boleh dikurangkan mengikut rasa)
pewarna kuning
esen pisang cara putar telur hingga kembang..masukkan gula, pisang & minyak..bila dah sebati masukkan pewarna kuning n esen pisang..masukkan tepung gandum yg dah diayak bersama baking powder n soda bikarbonat ..putar hingga sebati...masukkan dalam loyang yg telah disapu sikit minyak @ majerin & kukus selama 45 minit..jika menggunakan acuan lompang 15 - 20 minit..

SELAMAT MENCUBA! :)